Până anul viitor, când va demara procesul de acreditare a spitalelor, majoritatea unităţilor sanitare din Timiş vor trebui să facă investiţii masive pentru a întruni măcar standardele minime impuse de noile norme de acreditare. În cazul în care nu vor reuşi, riscă să nu mai poată încheia contracte cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate şi să fie închise. Oamenii din sistem spun că normele de acreditare impuse de către Ministerul Sănătăţii sunt, pe alocuri, de domeniul “SF”-ului, în condiţiile în care spitalele din Timiş trebuie să rezolve probleme cum ar fi datoriile istorice către furnizori, plata salariilor sau găsirea unor alternative pentru secţiile care funcţionează în imobile revendicate.
2011, anul marii acreditări
Potrivit noilor norme legate de asigurarea unor standarde de calitate în asigurarea actului medical, Ministerul Sănătăţii a demarat un proiect prin care spitalele vor fi clasificate în funcţie de condiţiile de cazare oferite şi de aparatura medicală de care dispun. Încă de anul trecut a fost înfiinţată şi instituţia de profil, Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor, care va avea evaluatori ce vor da o clasificare valabilă timp de cinci ani unităţilor spitaliceşti. Problema e că, dacă nu obţine acreditarea, spitalul respectiv nu va putea primi bani de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, riscând să se închidă din cauza lipsei finanţării.
Astfel, după clasificare, pacienţii vor şti exact la ce condiţii să se aştepte. Un spital de două stele, de exemplu, va avea condiţii de spitalizare şi aparatură ceva mai slabe.
Deocamdată, procesul de acreditare nu a fost iniţiat, fiind încă la faza de planificare. „Deocamdată, sunt recrutaţi evaluatorii, după care va demara procesul de formare a acestora, care se va întinde până spre sfârşitul anului. Deci, probabil că de anul viitor va începe evaluarea