Mai mulţi sălăjeni s-au alăturat grupului anti-BCR constituit la nivel naţional şi spun că se pregătesc de proces cu banca. Clienţii Băncii Comerciale Române (BCR) sunt nemulţumiţi că banca nu a scăzut dobânzile în condiţiile în care celelalte bănci au făcut-o, dar şi de faptul că în contract nu este prevăzut modul de calcul al dobânzii.
Peste 150 de români s-au constituit, prin intermediul internetului, într-un grup anti-BCR, ce îşi propune să îşi ducă până în instanţă nemulţumirile faţă de practicile băncii. La acest grup s-au alăturat, până acum, şi zece sălăjeni.
„Numărul persoanelor nemulţumite de practicile băncii este mult mai mare, însă mulţi preferă să aştepte de pe margine să vadă ce obţinem noi şi eventual să profite şi ei de rezultat“, spune unul dintre clienţi, cel care a fost primul din Sălaj care s-a alăturat grupului. Acesta a acceptata să stea de vorbă cu redactorii „Adevărul de Seară” doar sub protecţia anonimatului.
El spune că nemulţumirile au la bază în primul rând modul în care banca îşi calculează dobânzile aplicate la credite. „Am luat în 2008 un credit de nevoi personale cu ipotecă. Din 2009, când am trecut la dobândă variabilă, rata mi-a crescut în doar câteva luni de la 330 de euro, la 470, în condiţiile în care la toate celelalte bănci dobânzile au scăzut“, spune el. Clientul precizează că majorarea dobânzii la creditul său a avut loc în contextul în care dobânda de referinţă în euro a scăzut. El spune că nu i s-a explicat niciodată care este formula de calculare a dobânzii variabile şi nici nu scrie nicăieri în contract cum se ajunge la un anumit nivel al dobânzii.
Grupul anti-BCR are deja şi o primă victorie. Un client din Slatina a obţinut deja în instanţă o hotărâre favorabilă, în urma căreia banca a fost nevoită să-i reducă dobânda cu opt procente. Membrii din Sălaj ai grupului au luat deja legătura cu av