În ultimul an, mai multe campanii de educare au fost demarate de creditori bancari sau nebancari, într-o tentativă de a-i face pe clienţi să înţeleagă mai bine ofertele puse pe masă. Sursa: Răzvan VălcăneanţuSursa: SHUTERSTOCK
1 /.
Tot mai multe instituţii bancare şi nebancare au început campanii de educare a actualilor şi viitorilor posibili clienţi, în legătură cu anumite produse pe care le au pe piaţă. Prin diferite programe sau broşuri, creditorii încearcă să creeze o viziune cât mai clară asupra ofertelor, dar să şi ofere soluţii pentru o gestionare cât mai bună a banilor care intră într-o gospodărie autohtonă.
ABCdar bancar
De exemplu, Raiffeisen Bank a lansat al cincelea număr din ABCdarul bancar, numit "Cardul de cumpărături - curs practic" care explică diferitele tipuri de carduri şi detaliază utilitatea cardului de cumpărături.
Acest curs practic prezintă soluţii pentru a vă ţine cheltuielile sub control, dar şi sfaturi pentru situaţii speciale, cum ar fi pierderea sau blocarea cardului.În momentul de faţă, cele mai bune carduri de cumpărături sunt considerate cele ale băncilor turceşti care activează pe piaţa românească Credit Europe Bank şi Garanti Bank. Deşi au dobânzi ceva mai mari decât alte carduri de credit, aceste două bănci au printre cele mai multe parteneriate încheiate cu comercianţii din România, fapt care ar putea scuti cumpărătorii de unele comisioane şi taxe.
Cu toate acestea, nu sunt de neglijat dobânzile penalizatoare care sunt, în general, de peste 30%. Băncile cer pentru banii pe care i-aţi cheltuit de pe cardul de credit o sumă minimă în fiecare lună, care variază între 5 şi 10%. Banii ceruţi de obicei nu fac decât să acopere o mică parte din comisioane şi alte taxe.
Sunt alte bănci care solicită o sumă minimă, indiferent de suma cheltuită, dar cu condiţia ca aceas