In timp ce reputatia sa internationala a scazut la un nivel ingrijorator, Israelul insearca mai nou sa se prezinte ca fiind singura tara prietena cu homosexualii, demonstrand cat de disperata a ajuns, comenteaza presa britanica.
Atacul recent asupra flotilei palestiniene, in care au murit cel putin noua persoane, arata indiferenta crescanda a guvernului Israelian fata de criticile internationale in ceea ce priveste politica sa impotriva palestinienilor.
Totusi, in acelasi timp, pare a fi foarte preocupata in a crea o imagine de democratie benigna si progresiva, scrie The Guardian.
Israelul a investit masiv in campania pentru "Brandul Israel", creat de ministrul afacerilor externe, cu scopul de a diminua perceptia internationala fata de reputatia sa de agresor imperialist. Intr-un sondaj realizat de East West Communications, privind "perceptia pozitiva", Israel a ocupat locul 194 din 200 state!
Avand ca tinta populatia din orasele mari precum New York, Toronto sau Londra, campania "Brandul Israel", s-a folosit de diverse evenimente precum festivalurile de film pentru a-si crea imaginea de stat cultural si modern.
Una din caracteristicile principale ale brandului este vanzarea imaginii unui Israel prieten cu homosexualii. "Stand with US", o organizatie autodeclarata ca fiind zionista, a fost citata de Jerusalem Post: "Am decis sa imbunatatim imaginea Israelului prin comunitatea homosexuala din tara."
Aceasta "spalare roz", un termen des folosit de activistii acestor grupuri, merge dincolo de grupurile homosexuale. Israel promoveaza ideea ca a fi prieten cu comunitatea homosexuala inseamna a fi modern, cosmopolitan, dezvoltat si cel mai important
democratic.
Prin diferite evenimente, ca de exemplu "World Pride 2006" organizat in Ierusalim sau "Out in Israel" tinut recent in San Fra