Ca orice alt gen de comerţ, negoţul cu obiecte de artă s-a profesionalizat şi a trecut în mediul online. Inclusiv în România s-au deschis magazine virtuale impresionante, unde capodoperele se vând la bucată, la metru, cu ramă sau fără, cu dedicaţie de la artist sau personalizate, după pozele de familie ale clientului.
Intrând pe unul din aceste supermarketuri de artă, cum e cel de pe site-ul picturi-celebre.ro, clientul ajunge să gândească schematic şi la obiect : cât de mare e golul de pe perete, de câţi bani dispune, ce subiect sau ramă se potriveşte cu camera şi zugrăveala sau cât de mare e crăpătura, bucata de perete coşcovit ori pata de grăsime sau igrasie ce trebuie acoperită. Astfel, opţiunile lui se pot forma în funcţie de tematici generale, potrivit clasificării creatorilor portalului : biserici, flori, plante, fructe, lacuri, munţi, obiecte, păduri, iarnă, primăvară, toamnă, maritim, rural, urban sau râuri, sau tematici generale, din gama : abstract, altele, animale, compoziţie, dragoste, erotic, interior, natură, natură statică, nuduri, oameni, păsări, peisaje, portrete, religie, SF sau tehnice. Până şi suportul pe care să fie realizat tabloul poate fi ales, existând opţiuni din gama acrilice, acuarelă, amestecate, cărbune, ceramică, cerneală, colaj, creion, pastel, sticlă, tapiţerie, tempera sau ulei. Clientul poate alege tabloul şi pe baza culorii predominante şi a ramei. Luate aleatoriu, miile de tablouri de la peste o sută de artişti plastici au titluri care mai de care mai interesante sau originale : „Lenevire”, „Păpuşa clown”, „Trandafiri din soiul vechi”, „Surpriza iernii”, „Lebăda Pantelimon”, „Moş şi babă”, „Însetat de speranţă”, „Verde crud”, „Aceleaşi rădăcini”, „Avatar”, „Fata cu surcele”, „Soare supradimensionat”, „Desen în creion cu Ben Affleck”, „Profesorul de chimie se întoarce”, „Adidas”, „Cine mă iubeşte”, „Dezgheţul din noi”