Autoritatile spaniole se asteptau ca anul acesta sa se vanda 2.000 de masini electrice, insa pana acum numai 16 sunt pe sosele, semn ca obiectivele stabilite sunt exagerate, scrie The Telegraph. Spania a venit cu un amplu plan de incurajare a energiilor regenerabile, insa criza il face neaplicabil din cauza ca subventiile acordate cumparatorilor de masini electrice nu au niciun efect pozitiv in prezent. Toate masinile electrice vandute in tara iberica au fost produse de norvegienii de la Think.
Premierul spaniol Zapatero se arata extrem de increzator in aprilie la prezentarea planului de incurajare a energiilor "verzi" si obiectivul era atunci ca in patru ani sa existe pe soselele tarii un milion de masini electrice. Acum, dupa ce s-au vandut doar 16 masini in sapte luni, tinta de 2.000 pentru tot anul este dincolo de orice inchipuire, iar la anul pare greu de crezut ca s-ar putea vinde 20.000, cum era planul.
Desi Spania da subventii importante de pana la 6.000 euro celor care ar vrea sa-si ia masini electrice, ele nu au inca succes fiindca sunt putine modele pe piata, iar statiile de incarcare sunt inca foarte putine, in ciuda dorintei de a le face omniprezente in benzinarii si de a le instala chiar si in cabine de telefoane publice dezafectate.
Primele modele 100% electrice sunt foarte scumpe, costa peste 30.000 de euro inaintea aplicarii subventiilor iar autonomia rar trece de 150 km. In plus, economia Spaniei a traversat una din cele mai grele perioade, iar somajul a ajuns la nivel record. Autoritatile spaniole se asteptau ca anul acesta sa se vanda 2.000 de masini electrice, insa pana acum numai 16 sunt pe sosele, semn ca obiectivele stabilite sunt exagerate, scrie The Telegraph. Spania a venit cu un amplu plan de incurajare a energiilor regenerabile, insa criza il face neaplicabil din cauza ca subventiile acordate cumparatorilo