Cele mai mari sume retrase din conturile braşovenilor sunt de 204.000 de lei şi 73.000 de euro
Sucursala din Braşov a Credit Europe Bank are la dispoziţie cel mult 15 zile pentru a le da înapoi banii clienţilor care s-au trezit cu conturile goale, după cum a anunţat ieri după-amiază Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC). În total, banca va avea de plătit în jur de 1,7 milioane de lei (aproximativ 420.000 de euro) - prejudiciu stabi-lit ieri în urma controlului CJPC - cele mai mari sume retrase din conturile unor persoane fiind de 204.000 de lei şi 73.000 de euro. Constantin Cerbulescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), îi sfătuieşte pe toţi clienţii Credit Europe Bank să îşi verifice soldul conturilor pe care le au deschise la această bancă. În cazul în care observă nereguli, ei trebuie să le sesizeze de urgenţă la ANPC.
"Banca are obligaţia să repare în cel mai scurt timp orice prejudiciu cauzat clienţilor săi. Banca răspunde pentru conduita angajaţilor săi şi nu are niciun drept de a amâna onorarea obligaţiilor faţă de consumatori sub pretextul finalizării anchetei judiciare", a declarat Cerbulescu.
La rândul lor, reprezentanţii băncii susţin că încă nu pot da detalii privind modul de operare folosit de angajaţii implicaţi în sustragerea sumelor din conturi. Ei au recunoscut că la originea fraudelor stau probleme de natură internă şi au declarat că toţi clienţii afectaţi vor primi banii înapoi.
Gabriela Folcuţ, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), nu a dorit să comenteze cazul de la Braşov. Rolul ARB constă în protejarea şi apărarea intereselor băncilor membre, dar asociaţia nu se implică în activitatea comercială a băncilor. (S.S.)
Cele mai mari sume retrase din conturile braşovenilor sunt de 204.000 de lei şi 73.000 de euro
Sucursala din Braşo