* Poliţia a identificat cinci suspecţi, printre care se află şi o persoană din conducerea sucursalei, în timp ce ANPC a obligat banca să restituie clienţilor banii furaţi
Câteva zeci de persoane care aveau depozite la o sucursală a băncii Credit Europe Bank din Braşov au reclamat că le-au fost golite conturile, în care se aflau sume mari de bani. Numai în urma verificării a 12 reclamaţii, potrivit unei informări a Autorităţii Naţionale a Protecţiei Consumatorilor, prejudiciul se ridică la 1,773 milioane de lei (aproximativ 420.000 de euro). Prejudiciul a fost cauzat, se pare, de un angajat al băncii. "La sesizările consumatorilor, banca a răspuns că va returna banii după finalizarea anchetei poliţiei. Comisarii au concluzionat că banca nu îşi respectă obligaţiile asumate prin contract şi au aplicat operatorului economic o amendă contravenţională în valoare de 50.000 lei. Totodată s-a dispus ca, în termen de maxim 15 zile, banca să restituie consumatorilor banii datoraţi", se mai arată în comunicatul ANPC.
Cele mai mari sume retrase din conturile unor persoane au fost de 204.000 de lei şi 73.000 de euro.
Ionel Spătaru, şeful Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului Braşov, a declarat că frauda a fost descoperită după ce mai multe persoane care aveau depozite la banca respectivă au mers să extragă bani, fiind informaţi la ghişeu că nu au niciun leu în cont, deşi ei aveau sume importante de bani.
Conducerea instituţiei bancare a făcut plângere penală împotriva unei angajate a băncii, care ar fi responsabilă de prejudiciul creat.
* Presiuni de la centru
Comisarul şef al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, Ionel Spătaru, a declarat că vicepreşedintele Credit Europe Bank, Mirela Bordea, i-a sugerat în timpul controlului să ajungă la o "soluţionare amiabilă" a acestui caz. "În timp ce efectuam controlul l