Jurnaliştii de la New York Times au pornit de la povestea ei pentru a afla ce îi face pe oameni cu adevărat fericiţi.
Inspirată de cărţile care promovau o viaţă simplă, Tammy şi soţul ei, ambii de 31 de ani, au început să îşi doneze bunurile: haine, pantofi, şosete, cărţi, căni şi castroane. Până la urmă au vândut şi maşinile. Când femeia şi-a redus garderoba la doar 100 de piese, urmând instrucţiunile unui site, mama i-a pus rapid eticheta: "A înnbunit!".
Astăzi, după trei ani, cuplul locuieşte într-o garsonieră. El îşi dă doctoratul în fiziologie, iar ea lucrează ca web designer. Au patru farfurii, trei perechi de pantofi şi două căni. Nu şi-au cumpărat o altă maşină, dar au două biciclete. Nu mai au nici datoria de 30.000 de dolari de acum trei ani de zile. Mama lui Tammy mărturiseşte că este impresionată.
Cei doi au mai mult timp liber şi suficienţi bani să călătorească. Au devenit voluntari pentru o organizaţie non-profit numită Living Yoga. „Cred sincer că bunurile materiale nu îţi aduc fericirea", spune Tammy.
La fel cum Tammy şi soţul lei şi-au revizuit obiceiurile de cumpărare înainte de criză, alte zeci de mii de consumatori îşi schimbă stilul de viaţă, producând o modificare majoră în modele de consum naţionale. „Trecem de la un consum ostentativ la unul mai calculat", spune Marshal Cohen, analist la o firmă de cercetare americană.
Oamenii au început să economisească banii şi să consume mai puţin, iar experţii spun că această tendinţă va continua în viitor. Înainte de recesiune, în America, rata de economisire era de 1-2% din venituri, iar în prezent procentul este 6,4%.
Partea bună este că practicile adoptate de consumatori ca răspuns la criză ar putea să îi facă mai fericiţi, susţin cercetătorii. Studiile recente arătă că oamenii sunt mai fericiţi când investesc banii în călătorii şi experienţe de viaţă, în loc să îşi