Librarii spun că rechizitele cu personaje din filmele pentru tineri sau din desenele Disney reprezintă în acest an 80 la sută din vânzări. Sătmărenii preferă să plătească mai mult pentru rechizite pentru ca ghiozdanele, caietele sau penarele să fie pe placul şcolarilor.
Dacă anii trecuţi rechizitele cu Spiderman şi Superman erau în topul vânzărilor, anul acesta Hannah Montana, Disney şi războinicii japonezi fac furori în rândul celor mici. „Copiii îşi aleg ghiozdanele în funcţie de imprimeu. Evident, anul acesta Hannah Montana ne aduce cele mai mari vânzări, indiferent de vârsta şcolarului. Asta nu înseamnă că vindem mai bine ca în anii precedenţi. Cei care vor produse foarte ieftine merg în pieţe, dar evident nu e aceeaşi calitate”, spune Nagy Ildiko, consultant de vânzări la o librărie din oraş.
Calitate contra preţ
Dacă în multe librării predomină produsele ieftine, care au mare trecere, alţi patroni nu fac rabat de la calitate. „Noi vindem în proporţie foarte mare produse de calitate, dar avem şi marfă mai ieftină. Totuşi, cele de calitate bună câştigă teren pentru că au design mult mai plăcut şi coperţi colorate cu diferite figuri. Cele ieftine sunt cotate doar pentru preţ, aici nu mai contează cine e pe copertă, doar să fie cât mai ieftine”, spune Livia Ţoca, librar.
Toţi vânzătorii sunt de acord că în acest an în ochii copiilor contează doar moda, astfel încât aceştia se opresc frecvent în faţa standurilor cu rechizite cu Hannah Montana sau High School. Acestea reprezintă circa 80 la sută din vânzările fiecărei librării.
„Copiii mei adoră desenele animate. Prin casă tot ce avem e cu Disney. Acum vor rechizite doar cu Winnie the Pooh, aşa că le voi cumpăra, deoarece cred că aspectul caietelor poate motiva copiii la şcoală”, spune Cristina Nadâş, mama a trei copii.
„La noi Hannah Montana e în top. Tot ce înseamnă decoraţiuni p