Inmatricularile de autovehicule noi din Europa au inregistrat o scadere de 16,9% fata de perioada similara a anului trecut. Cele mai bune rezultate au fost obtinute de Renault, iar cele mai slabe de General Motors, Fiat si Toyota.
Declinul indicatorului este sever in Elvetia (6%), Franta (9,3%), Marea Britanie (10%), Spania (23%), Italia (25,4%) si Germania (28,6%). In statele din Europa Centrala, inmatricularile au coborat cu 13%, informeaza La Tribune.
Tendinta risca sa se accentueze din cauza stoparii diverselor programe guvernamentale de stimulare a pietei. Expertii estimeaza o scadere a pietei auto europene de 7-9% in acest an.
Acest an nu va fi unul bun, dar nici nu va avea nimic catastrofal, comparativ cu media ultimilor zece ani, mai spun expertii citati de La Tribune.
Constructorii auto germani Daimler (-2,3%) si BMW (2,9%) au fost mai putin afectati, deoarece acestia au profitat putin anul trecut de primele de casare.
Dintre producatorii auto generalisti, Nissan (-6,4%) si Renault (7%) au inregistrat cele mai bune performante, cel din urma datorita succesului Dacia.
Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) nu publica vara date referitoare la evolutia pietei auto.
Inmatricularile de autovehicule noi din Europa au inregistrat o scadere de 16,9% fata de perioada similara a anului trecut. Cele mai bune rezultate au fost obtinute de Renault, iar cele mai slabe de General Motors, Fiat si Toyota.
Declinul indicatorului este sever in Elvetia (6%), Franta (9,3%), Marea Britanie (10%), Spania (23%), Italia (25,4%) si Germania (28,6%). In statele din Europa Centrala, inmatricularile au coborat cu 13%, informeaza La Tribune.
Tendinta risca sa se accentueze din cauza stoparii diverselor programe guvernamentale de stimulare a pietei. Expertii e