Pe timpul când fiecare tânăr îşi stabilea din liceu ce va face pe mai departe, Cosmin Alexandru nu ştia ce facultate o să urmeze.
După ce a experimentat o zi la o judecătorie, una la un spital şi alta la o bise¬rică, Cosmin Alexandru s-a hotărât să încerce la Academia de Studii Economice, de unde spune că putea să lucreze oriunde. Contrar studiilor, domeniul în care a activat timp de aproape 12 ani este cel al cercetării de piaţă, în care a fost cooptat fără să cunoască nimic despre acesta. În prezent, conduce o companie de consultanţă, prin care oferă servicii în branding, un subiect pe care îl consideră important în construirea unei cariere.
Ce înseamnă branding personal?
C.A. Ar trebui să deducem definiţia din cea a „brandului". Un brand este totalitatea percepţiilor pe care un public le are despre un subiect. În acelaşi registru funcţionăm şi noi ca persoane. Brandingul personal urmăreşte să pună în acord felul în care ne vedem noi înşine cu felul în care credem că suntem văzuţi de către ceilalţi. Şi ăsta este un efort care înseamnă multă muncă, în aşa fel încât intersecţia aceasta să fie, pe de o parte, cât mai autentică, iar, pe de altă parte, cât mai bogată.
Se poate vorbi de branding la angajaţi?
C.A. Bineînţeles. Nu este o condiţie să fii angajat sau antreprenor, trebuie doar să te intereseze cum anume poţi să capitalizezi pe ceea ce ştii, pe competenţele pe care le ai şi, de multe ori, nu sunt cel mai bine puse în valoare din motive care ţin de comunicare.
Nu se poate crea o confuzie ¬între brandul angajatorului şi cel al angajatului?
C.A. Ea se şi întâmplă. Este o etapă inevitabilă. La început, când un om se angajează undeva, de cele mai multe ori, are loc un transfer de brand: de la angajator, care e mai puternic, către angajat. Dacă îţi faci treaba cum trebuie şi dacă ai un proces bine făcut în spate, pe măsură ce