Fiecare Casă judeţeană de Asigurări de Sănătate are obligaţia de a realiza periodic evaluări ale gradului de satisfacţie a asiguraţilor cu privire la serviciile medicale prestate în sistemul public, pentru care aceştia plătesc asiguare obligatorie de sănătate. Un astfel de sondaj a fost realizat şi de către Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Timiş, iar centralizarea rezultatelor, pe perioada septembrie 2007 - iulie 2010, nu este una prea măgulitoare pentru sistemul sanitar.
Rezultate mai mult decât modeste
După cum reiese din statisticile C.J.A.S. Timiş, aproape 10% din asiguraţii timişeni intervievaţi habar nu au ce drepturi şi obligaţii au, în calitate de plătitori şi beneficiari de asigurare de sănătate obligatorie. Cei care mai au cât de cât idee cu privire la calitatea de asigurat au dobândit respectivele informaţii prin autoinformare, nicidecum de la Casa de Asigurări de Sănătate, de la care s-au documentat în privinţa drepturilor şi obligaţiilor lor de asiguraţi doar 3% dintre asiguraţi.
În proporţie de 96%, asiguraţii intervievaţi au un medic de familie care are contract cu Casa de Asigurări, ceea ce reprezintă un aspect pozitiv. 10% şi-au schimbat cel puţin o dată medicul de familie, din cauză că s-au mutat sau nu au fost mulţumiţi de serviciile acestuia.
20% din asiguraţii timişeni chestionaţi merg la medic, fără o programare anterioară, mulţi dintre aceşti pacienţi pentru care nu contează programarea având probabil destul timp la dispoziţie, fiind pensionari. De asemenea, asiguraţii timişeni par să fie extrem de familiarizaţi cu antecamerele medicilor, 21% mărturisind că aşteaptă peste o oră până să fie primiţi de către medici, iar 28% aşteaptă peste 30 de minute până a intra la consultaţie, cu tot cu programarea preliminară. Doar 20% dintre pacienţi şi-au rezolvat integral problema medicală adresându-se m