Piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata a scazut in trimestrul al doilea cu 15% fata de T2 2009, pana la valoarea de 266 milioane euro, departe insa de maximul record de circa 800 milioane euro atins in ultimele luni din 2007, arata un studiu Gfk. Segmente cum ar fi electronicele de larg consum, aparatele foto si electrocasnicele au atins valori similare cu T2 2009, in timp ce sectoarele IT si telecom au scazut cu mai mult de 20%. Studiul se refera la grupe de produse precum electronice, electrocasnice, produse telecom + IT si echipamente de birou.
Piata totala a bunurilor de folosinta indelungata monitorizata de GfK TEMAX a fost de 266 milioane de euro in al doilea trimestru al acestui an, in scadere cu 15%, de la 313 milioane de euro in acelasi trimestru din 2009. Spre comparatie, in ultimul trimestru din 2007 s-a atins valoarea de 792 milioane euro, iar in ultimul sfert din 2008, 742 milioane euro.
Electronicele de larg consum
in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, in al doilea trimestru al anului 2010 sectorul produselor electronice de larg consum a afisat o usoara crestere de 1,3%, atingand vanzari de 55 milioane euro. In timp ce pentru produse cum ar fi panel TV si console pentru jocuri video, cererea pozitiva pe piata a determinat rate pozitive de crestere, pentru restul electronicelor ratele de crestere au ramas negative.
Electronicele de larg consum
La segmentul camere video si sisteme de navigatie, consumatorul in general a optat pentru modele cu preturi mai mici. De exemplu, pe piata camerelor video, una din doua camere video vandute in iunie 2010, inregistreaza pe Chip / Flash Memory la rezolutie standard, in timp ce ultimele trei luni au adus pe piata de sisteme de navigatie o crestere a vanzarilor de modele GPS fara harta. Toate acestea sunt exemple de produs