• La Iasi au aparut "taxiurile de criza" • Patronii mai multor firme de taximetrie s-au gandit sa-si atraga clientii, oferind preturi de criza
Criza forteaza operatorii de taxi sa scada tarifele de calatorie. Pentru a nu pierde clientii, firmele de taximetrie s-au vazut nevoite sa lase la pret foarte mult. Patronii mai multor firme de taximetrie s-au gandit sa-si stimuleze clientii, reducand tarifele la masinile taxi scoase la strada. Iesenii stramtorati la buzunare au la dispozitie mai multe masini galbene, care circula cu tarif redus. Pentru a fi recunoscute mai usor pe strada, soferii au lipit pe masinile galbene o bulina rosie, pe care scrie "pret de criza". "Fii istet, uita-te la pret" sau "Mergi cu noi la pret de criza" sunt doar cateva sloganuri, prin care firmele de taxi vor sa-si atraga clientii. Patronii firmelor de taxi sustin ca aceasta scadere a preturilor este o strategie de a lupta cu criza economica. Daca în mod normal, pentru o calatorie cu taxiul se plateste în jur de 1,8 lei pe kilometru, în "taxiurile de criza", tariful este cu 20 de bani mai mic, respectiv 1,6 lei. Diferenta nu este, însa, chiar asa de mare. Totusi, clientii care fac un drum mai lung cu taxiul scot din buzunar cativa lei mai putin. "Sunt vremuri de criza si este ceva normal sa adaptam si noi preturile, in functie de situatia economica. Clientii care merg cu taxiul sau au de parcurs un drum mai lung au numai de castigat", a spus Vasile Stan, taximetrist. Reducerea de pret a calatoriei cu taxiul a fost determinata de numarul mic de clienti, majorarea pretului carburantilor, dar si de concurenta neloiala. O buna parte dintre soferii de taxi sustin ca iesenii nu stiu sa profite de oferta. "Multi nici nu au bagat de seama ca exista asemenea taxiuri de criza. O buna parte chiar le ocolesc sau ignora acele buline rosii, care prezinta pretul de criza. Probabil, pe mas