Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a inspectat, împreună cu premierul Emil Boc, lucrările de construcţie ale Autostrazii Transilvania şi ale variantei de ocolire Cluj Est. Întrebat despre sursele de finanţare pentru Autostrada Transilvania, ministrul transporturilor a precizat că această autostradă nu beneficiază până în 2013, inclusiv, decât de bani de la bugetul de stat. Radu Berceanu a explicat că iniţial finanţarea acestei autostrăzi a fost g�
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a inspectat, împreună cu premierul Emil Boc, lucrările de construcţie ale Autostrazii Transilvania şi ale variantei de ocolire Cluj Est.
Întrebat despre sursele de finanţare pentru Autostrada Transilvania, ministrul transporturilor a precizat că această autostradă nu beneficiază până în 2013, inclusiv, decât de bani de la bugetul de stat.
Radu Berceanu a explicat că iniţial finanţarea acestei autostrăzi a fost gândită prin credit furnizor aceasta însemnând că, antreprenorul îşi finanţează lucrările de construcţie, ulterior plata făcându-se eşalonat către acesta.
Ministrul Transporturilor a arătat că, deşi contractul iniţial era gândit ca fiind de 'construcţie şi finanţare', în 2004 soluţia s-a schimbat în 'contrucţie şi finalizare' ceea ce presupune ca plata lucrărilor să fie făcută doar de la bugetul de stat.
Radu Berceanu a precizat că santierele care sunt în lucru vor fi finalizate cu bani de la bugetul de stat şi 'mai departe o să discutăm cu cei de la Bechtel, dar şi cu alte companii dacă cei de la Bechtel nu sunt interesaţi de un parteneriat public privat'.
Ministrul a arătat că această soluţie de parteneriat public privat este justificată pentru că finanţarea strictă de la buget ar duce la o prelungire a duratei de construcţie a Autostrăzii Transilvania având în vedere că sumele primite de la