Mulţi turişti care nu au plecat încă în concediu aleg un sejur last-minute, care costă cu peste 15% mai puţin decât preţurile iniţiale. Cei care aleg sejururile „în grabă“ sunt, în general, turiştii vânători de chilipiruri care nu ţin morţiş să meargă într-o anume staţiune şi să stea la un anumit hotel.
Chiar dacă reprezentanţii agenţiilor de turism îşi sfătuiesc clienţii să aleagă ofertele „early booking" („înscrieri timpurii"), prin intermediul cărora beneficiază de reduceri de 20-30% dacă achită vacanţa cu cel puţin patru-cinci luni înainte de data plecării, din ce în ce mai mulţi turişti preferă vacanţele last-minute, cumpărate pe ultima sută de metri.
Mai citeşte şi:
Cum să vă încărcaţi bateriile în vacanţă
Ofertele last-minute sunt sejururile cu preţ redus chiar şi de până la 50%, scoase pe tapet pe ultima sută de metri, de regulă cu mai puţin de trei săptămâni înainte de plecare. Aceasta înseamnă că sunt locuri neocupate, pe care agenţiile sau hotelurile preferă să le comercializeze mai ieftin, renunţând la o parte din comisionul lor, decât să rămână cu ele nevândute.
Decizia de a pleca în vacanţă pe ultima sută de metri are avantaje şi dezavantaje: nu întotdeauna se găsesc oferte pentru destinaţiile dorite sau în condiţiile de cazare şi perioada preferată. Marele avantaj constă însă în preţ: costul unei excursii „în grabă" este mai mic cu peste 15% decât cel afişat cu câteva săptămâni înainte.
Potrivit lui Ciprian Enea, consultant la besttoursim.ro, turistul care apelează la ofertele turistice pe cale să expire este uşor de identificat: nu are agent propriu de turism şi dispune de foarte puţin timp, care nu-i permite să caute oferte sau să colinde agenţiile. El nu-şi poate planifica perioada de concediu şi, atunci când are timp liber, vrea să plece cât mai repede.
All inclusive în Antalya
@