Holcim, producătorul elveţian de materiale de construcţii cu un business de aproape 250 mil. euro pe piaţa locală, a înregistrat o scădere cu 30% a vânzărilor de ciment în primul semestru al acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, declinul încetinind în al doilea trimestru al acestui an, după ce în primele trei luni scăderea a fost de peste 40% potrivit datelor companiei.
În acelaşi interval, preţul cimentului de pe piaţa locală s-a redus cu aproape 11%, potrivit datelor publicate de grupul elveţian în raportul semestrial.
Alături de România, cele mai mari scăderi s-au înregistrat în Croaţia, de peste 36% şi Bulgaria cu -48%. Singurele pieţe europene unde s-au înregistrat creşteri au fost Franţa cu un avans de aproape 8% şi Cehia cu 4%.
Pe fondul declinului din vânzări, cele mai mari scăderi de preţ s-au înregistrat în Bulgaria, unde cimentul a fost mai ieftin cu peste 23% în primul semestru faţă de aceeaşi perioadă din 2009, iar scumpiri s-au întâlnit doar în Serbia.
În ceea ce priveşte vânzările de agregate (materiale utilizate în construcţii), acestea au scăzut cu aproape 30% pe piaţa locală, în timp ce preţurile s-au apreciat cu peste 14%.
Vânzările de ciment şi profitul EBIDTA ale Holcim pe piaţa locală au înregistrat un declin în prima jumătate a anului, businessul grupului elveţian în Europa de Est fiind afectat de scăderea investiţiilor, potrivit informaţiilor publicate în raport.
Holcim estima un declin de 5% al cifrei de afaceri în 2010, până la 237 mil. euro, adică la un nivel similar cu cel din 2006, pe fondul reducerii investiţiilor în infrastructură, dar şi al numărului redus de proiecte imobiliare aflate în derulare, estimare avansată de reprezentanţii companiei în al doilea trimestru din acest an.
În 2009 cifra de afaceri a companiei a înregistrat un declin de 33%, până la 250 mil. euro, depă