Unde se termina curiozitatea stiintifica si unde incepe obsesia? Care e limita terenului de joaca al stiintei si cat de departe poti experimenta in genetica? Vincenzo Natali, autorul ineditului "Cubul", lanseaza cu noul sau film (in care joaca si actrita romanca, stabilita in Franta, Simona Maicanescu) mai multe astfel de intrebari - deloc noi. Datorita subiectului, dar si unei lipse de energie a regiei, filmul pleaca din start cu prea putina ambitie iar cand se temina, spectatorul ori poate nu mai e in sala, ori e deja cu mintea in alta parte.
Eroii filmului sunt doi geneticieni, Clive (Adrien Brody) si Elsa (Sarah Polley), care lucreaza intr-un laborator unde se fac incrucisari genetice. Cand sefa lor (Simona Maicanescu - eficienta in rol, desi rolul e de mica amplitudine) le interzice sa mai calce pe teritorii periculoase si sa se multumeasca sa extraga o proteina anume, ei incruciseaza in secret ADN uman cu ADN animal si asteapta infrigurati rezultatul, fara sa banuiasca unde ii va duce inconstienta momentului.
Iar rezultatul e o creatura care la inceput seamana cu un fel de Alien si care pe parcurs - crescand si foarte repede -, se dezvolta intr-un fel de copil semi-genial, semi-retardat (cu capul de forma unei nuci, cu labe si coada, care e amfibiu, dar care intelege si cuvintele), pentru ca la final sa ia forma unei tinere (Delphine Chaneac) salbatice si sensitive care manifesta si pulsiuni erotice fata de Clive, si pulsiuni distructive fata de oricine nu face cum vrea ea.
Fata de originalitatea povestii din "Cubul", care te obliga sa gandesti cumva matematic fiecare miscare din scenariu, "Hibrid"/"Splice" pleaca din start cu handicapul unui subiect care are de-a face cu genetica si care poate deveni usor un rezervor de locuri comune si intrebari pseudo-filosofice lansate de altii, inainte. Iar oamenii de stiinta curiosi si un pic in