Dacă vă pierdeţi jobul sau aveţi probleme personale, nu vă învinovăţiţi cu orice preţ, gândiţi-vă la proiectele care v-au reuşit şi ţineţi cont doar de standardele dumneavoastră.
Când a aflat că a rămas fără serviciu în plină criză economică, Luciana a răsuflat uşurată. Lucra la o firmă de contabilitate de cinci ani şi-şi dorea demult o schimbare pe care tot amâna să o facă. În prima lună, a plecat în concediu şi şi-a acordat timp să se gândească mai bine la ce vrea să facă mai departe. „Din punct de vedere financiar, vestea că am rămas fără serviciu nu mi-a picat bine, deşi aveam ceva bani puşi deoparte pentru zile negre. Părinţii s-au panicat cel mai tare şi când le-am spus că vreau să-mi deschid afacerea mea m-au descurajat, zicându-mi mereu că nu e momentul bun pentru aşa ceva şi că nu o să mă descurc", spune tânăra de 31 de ani.
Împreună cu o colegă care-şi pierduse la rândul ei serviciul, şi-a deschis o firmă de contabilitate şi, chiar dacă veniturile nu sunt prea mari şi are luni în care încasările întârzie, e mulţumită că a avut puterea să o ia de la capăt şi să scape de şefi. „Uşor nu e. Dacă n-o să mai am suficienţi clienţi, probabil că o să trec din nou la statutul de angajat, până-mi vine o idee mai bună", spune Luciana.
Trageţi linie şi hotărâţi ce vreţi să faceţi în viitor
Una dintre cele mai mari greşeli pe care sunteţi tentat să le faceţi când treceţi printr-un eşec profesional este să daţi vina fie doar pe voi, fie pe şefii voştri. „Dacă trebuiau restructuraţi oameni din motive financiare, atunci nu ai de ce să te învinovăţeşti. Dacă motivele au fost altele, după ce-ţi trece furia sau tristeţea, trebuie să-ţi dai seama care a fost partea ta de vină: întârziai frecvent, foloseai prea mult telefonul de serviciu în interes personal etc.", spune psihoterapeutul Alina Zevedei.
Încrederea de sine poate fi recăpătată şi dacă vă