Mai mult de 65 la sută dintre utilizatorii de Internet s-au declarat influenţaţi de publicitatea online şi dau mai departe mesaje legate de brand, produs sau serviciu, este concluzia studiului Voice of Internet User, realizat de Asociaţia IAB România şi eResearch Corp, în perioada iunie-iulie 2010.Potrivit sursei citate, utilizatorii de Internet chestionaţi sunt influenţaţi de publicitatea online şi în alte moduri decât pentru a da click: fie se informează în vederea cumpărării
Mai mult de 65 la sută dintre utilizatorii de Internet s-au declarat influenţaţi de publicitatea online şi dau mai departe mesaje legate de brand, produs sau serviciu, este concluzia studiului Voice of Internet User, realizat de Asociaţia IAB România şi eResearch Corp, în perioada iunie-iulie 2010.
Potrivit sursei citate, utilizatorii de Internet chestionaţi sunt influenţaţi de publicitatea online şi în alte moduri decât pentru a da click: fie se informează în vederea cumpărării (37 la sută, faţă de 40 la sută care declară că au dat click), fie răspândesc mai departe mesaje legate de brand, produs sau serviciu (29,9 la sută).
Pe de altă parte, 15 la sută dintre repondenţi au menţionat că au cumpărat produsul în urma vizionării unei reclame online, în timp ce 28,7 la sută dintre ei caută ulterior mai multe informaţii.
Studiul VIU relevă, totodată, că trei sferturi dintre cei chestionaţi (72 la sută) completează cu ajutorul Internetului informaţiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii şi au o intenţie mult mai puternică de a achiziţiona produsul.
Probabilitatea de a cumpăra un produs după ce s-au informat suplimentar prin intermediul Internetului creşte pentru cei care au căutat ce spun bloggerii despre produs/companie (45,4 la sută) şi în cazul celor care au căutat pe forumuri sau reţele sociale mai multe inf