Cei mai mulţi dintre românii de peste 15 ani folosesc avantajele Internetului doar pentru a discuta cu familia sau cu prietenii. Prea puţini se documentează sau efectuează alte operaţiuni. Sursa: REUTERS
Expresiile "vorbim pe mess" sau "îţi trimit pozele pe messenger" le auzim din ce în ce mai des, pe măsură ce tinerii aleg modul de comunicare prin intermediul netului, în detrimentul telefonului.
Există multe şi variate avantaje faţă de comunicarea telefonică: se pot trimite informaţii tip fişier gratuit, se poate vorbi gratuit şi aşa mai departe. Acestea sunt relevate şi de studiul GfK, cercetare care analizează obiceiurile de utilizare a internetului de către români, inclusiv a reţelelor sociale.
"În România, Internetul este folosit în principal pentru «a sta de vorbă» cu prietenii sau cu familia şi pentru distracţie. Faţă de consumatorii din alte părţi ale lumii, românii utilizează mesageria instant într-o măsură mult mai mare: 63% dintre utilizatorii de internet din oraşele României, faţă de 32% dintre internauţii din 26 de ţări de pe toate continentele", se arată în studiu.
Unul dintre marile dezavantaje ale acestei activităţi intense pe net este, după cum bine se tem marile corporaţii, că scade productivitatea. Mai mult, timpul îndelungat petrecut pe internet creşte vulnerabilitatea în faţa diferitelor atacuri cibernetice.
Utilizatorii din alte state preferă în schimb să ţină legătura cu prietenii sau cu familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel puţin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii români.
Nu prea plătim facturi sau cumpărăm on-line
În România, Internetul este folosit prea puţin ca sursă de informare, mai mult serveşte pentru divertisment. Fapt arătat şi de studiul GfK. În mediul urban, 44% dintre utilizatori ascultă on-line muzică sau radio, 39% se uită la filmuleţe sa