„Marea asfaltare“, demarată în forţă la începutul lunii iunie, s-a împotmolit de-a binelea pe unele străzi. Echipele de muncitori sunt sabotate chiar de beneficiarii lucrărilor, adică de şoferii care-şi lasă maşinile aiurea. Constructorii au cerut ajutorul Poliţiei.
Muncitorii spun că în ultima vreme mai mult au mutat maşini decât au turnat asfalt. Teoretic, străzile care urmează să fie asfaltate trebuie să fie libere de autoturisme, însă de obicei parcările sunt pline-ochi, iar şoferii continuă să-şi lase vehiculele pe unde apucă, în ciuda avertismentelor.
„Cu o zi înainte de asfaltare sunt lăsaţi fluturaşi pe parbrizul maşinilor. În ziua asfaltării se începe izolarea cu gărduleţe şi indicatoare a zonei pentru ca cei vizaţi să-şi dea seama că trebuie să-şi mute autoturismele. Din păcate, mulţi ignoră aceste înştiinţări“, a declarat Florin Podoleanu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Bacău.
Oamenii legii, cu mâinile legate
Poliţiştii chemaţi în ajutor de echipele de asfaltare fac adevărate anchete pentru a afla cine sunt proprietarii maşinilor care împiedică lucrările. În cel mai bun caz, ei îl găsesc pe proprietar şi-l conving să elibereze strada. De multe ori însă, poliţiştii se declară neputincioşi pentru că legea nu le permite să-i amendeze pe şoferii care încurcă lucrările. „Ar trebui să se dea o lege prin care aceste persoane să fie amendate pentru că obstrucţionează realizarea unor lucrări. Din păcate, noi nu avem în dotare un utilaj adecvat pentru ridicarea în siguranţă a autoturismelor“, a subliniat Podoleanu.
Întârzieri şi costuri suplimentare
De pe strada Garofiţei, de exemplu, muncitorii au plecat fără să-şi fi terminat treaba. „Acesta este nivelul de educaţie al cetăţenilor. Vom reveni abia la sfârşitul campaniei. Acest lucru va duce la o suplimentare a cheltuielilor cu aproape 20%“, ne-a d