Noua generatie a sedan-ului Saab 9-5 s-a lansat vara aceasta, iar in primavara lui 2011 va incepe in Mexic productia unui crossover numit 9-4X, ca parte a planului de redresare a marcii suedeze la care General Motors a renuntat anul trecut, scrie Automotive News. Cel mai vandut model al marcii, 9-3 va fi redesenat si modificat pentru a concura cu masinile premium germane in 2012, iar cel mai mic model Saab, un concurent pentru Mini, ar putea iesi pe piata abia in 2014.
In iulie, Saab a demarat productia noului 9-5 sedan, insa cu multe componente transportate de la uzinele Opel din Germania pentru asamblare in Suedia. Treptat, o serie de linii de asamblare si diverse unelte vor fi transferate din Germania, in Suedia. La mijloc de 2011 va ajunge pe piata si 9-5 Combi, iar in aprilie anul viitor incepe la uzina GM din Mexic productia unui crossover numit 9-4X care sa profite de cererea pentru astfel de masini in SUA. Asteptarile privind vanzarile in Europa sunt limitate, mai ales ca masina va veni probabil cu un motor "gurmand", V6 2,8 litri benzina.
Modelul cheie pentru Europa este 9-3 care va ajunge in 2012 intr-o noua generatie cu design mai interesant si finisaje mai de calitate cu care Saab spera sa concureze in mod real cu marcile germane premium.
Saab, care de anul trecut e detinuta de compania olandeza Spyker, va lansa p0este cativa ani, probabil in 2014 si un model de clasa C, "mezinul" gamei, gandit sa concureze cu Mini si Audi A1. Masina care ar putea fi numita 9-2 e asteptata sa faca volume importante de vanzari si sa ajute brandul suedez sa ajunga la volumele anuale de vanzari de dinaintea crizei, peste 100.000 de masini. Victor Muller, sef al Spyker, a spus ca discuta cu trei parteneri industriali care sa furnizeze componente pentru viitorul model.
Saab a fost preluata anul trecut de compania olandeza Spyker care fabri