Autorităţilor le place să fie fotografiate tăind panglici pe şoselele de ocolire a Lugojului sau Timişoarei. Drumurile sunt însă departe de a fi gata. La Lugoj nu este stabilit exact proprietarul drumului, iar la Timişoara terminarea sfertului de centură se tot amână. Firma are şi o scuză: nu primeşte banii de la minister.
Chiar dacă premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor Radu Berceanu au inaugurat cu mare fast şoseaua de ocolire a municipiului Lugoj, iar la eveniment a participat crema oficialităţilor din judeţul Timiş, lugojenii se pregătesc de o nouă inaugurare, în reluare. Chiar dacă pe centura care a costat aproape 28 de milioane de euro se circulă de aproape două săptămâni, oficial, nicio maşină nu ar trebui încă să circule pe ruta ocolitoare a oraşului.
Asta pentru că intervin câteva complicaţii juridice.
Primăria, proprietarul investiţiei, nu a semnat încă actele de preluare. Astfel, dacă pe şosea ar avea loc vreun accident de circulaţie, de vină pentru pagubele financiare şi rănile suferite de cei implicaţi în eveniment ar fi constructorii, mai precis firmele MonteAdriano Engenharia e Construção şi Soares da Costa. În stadiul actual, centura e considerată drum privat, iar legea îl obligă pe constructor să blocheze accesul. „Problema preluării investiţiei va fi rezolvată pe 7 septembrie, când vom inaugura oficial centura, iar investiţia de 9,6 kilometri urmează să treacă în proprietatea municipalităţii. La eveniment vor participa o seamă de invitaţi”, a spus Angelica Rus, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Municipiului Lugoj.
A treia inaugurare la Timişoara
O altă mare problemă a centurii este planul după care a fost efectuată lucrarea. Mai multe familii nu mai pot intra cu autoturismele în curtea propriilor case. Între centură şi curtea oamenilor e o groapă adâncă, iar locuitorii nu au niciun drept să facă l