Câteva sute de clienţi ai Volksbank s-au reunit marţi-seară pentru a demara un proces colectiv împotriva băncii, prin care cer eliminarea unor comisioane şi clauze din contract considerate abuzive. Şi clienţii nemulţumiţi ai BCR pregătesc o întâlnire în această seară pentru a discuta căi de atac împotriva băncii.
Peste 900 de clienţi care au credite în derulare la Volksbank, a treia bancă locală după activele deţinute, se pregătesc să intenteze un proces colectiv împotriva băncii, prin care vor cere eliminarea din contractul de credit a unui comision denumit "de risc", pe care îl consideră nejustificat.
Conflictul dintre clienţi şi bănci, care a ars mocnit până acum, pare să devină unul deschis, în condiţiile în care oamenii, marcaţi de reducerea veniturilor şi creşterea impozitelor, simt că băncile nu fac nimic să îi ajute, ci dimpotrivă, caută să îşi protejeze profiturile prin perceperea de dobânzi şi comisioane ridicate. Recenta Ordonanţă 50/2010, care obligă băncile să stabilească formule transparente de calcul al dobânzii şi reduce numărul de comisioane care pot fi percepute, a dat un impuls eforturilor clienţilor. Comisionul de risc perceput de Volksbank, care se calculează lunar la soldul creditului, asemeni dobânzii, cade în afara reglementărilor ordonanţei, care permite doar aplicarea unui comision lunar de administrare. Celelalte comisioane permise sunt de acordare a creditului, de rambursare anticipată (plafonat la 1% din sumă) şi pentru servicii suplimentare prestate de bancă.
"Am convenit asupra liniilor esenţiale ale contractului de asistenţă juridică. În funcţie de data la care se încheie, voi demara procedurile", spune avoctaul Gheorghe Piperea, cel care a fost selectat formal de grupul de clienţi ai Volksbank pentru a-i reprezenta în justiţie. Piperea, care s-a evidenţiat în ultimii ani prin iniţiative precum proiecte pentr