Oficialii Ministerului Transporturilor urmează să se întâlnească, joi, cu sindicatele de profil şi cu reprezentanţii societăţii civile pentru a discuta punctual obiecţiile legate de strategiile de vânzare ale cele mai mari societăţi de transport de marfă din România – C.F.R. Marfă. Sindicatele din domeniu, în special Federaţia Mecanicilor de Locomotivă, se opun privatizării în actualele condiţii, precizând că până în momentul de faţă, cel puţin, statul nu prea ştie ce vinde, iar evaluarea pre-privatizare realizată ar putea să nu aibă nici o relevanţă.
F.M.L. : „Nu putem fi de acord cu privatizarea”
Pe 2 septembrie a fost programată prima rundă de dezbateri publice legate de strategia de privatizare a C.F.R. Marfă. Reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor de Locomotivă, care au comunicat oficial Ministerului că se opun acestei strategii, susţin că nu s-au luat minime măsuri pentru anunţarea respectivei dezbateri publice, în aşa fel încât să participe la ea toţi cei interesaţi. „Eu nu ştiu dacă au fost chemaţi reprezentanţii societăţii civile, nu ştiu dacă a fost chemată presa. Şi vorbim, totuşi, despre vânzarea celui mai mare operator de transport de marfă din ţară”, declară Voicu Sala, vicepreşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.
Prin poziţia făcută publică, F.M.L. a subliniat că, în momentul de faţă, statul nu pare să ştie ce vinde. „În loc să se facă o analiză a societăţii pe ultimii opt-zece ani, pentru a se determina potenţialul economic real al acesteia, s-au analizat doar ultimii doi ani în care societatea a funcţionat în condiţii conjuncturale neprielnice, determinate de efectele crizei economice, pe de o parte, şi chiar de o atitudine ostilă a statului faţă de C.F.R. Marfă, pe de altă parte”, precizează reprezentanţii F.M.L. Aceştia acuză că în strategia de privatizare nu se face nicio referire la activele deţin