Prelungirea duratei de valabilitate nu se aplică automat contractelor deja semnate, în acest caz fiind necesară o cerere din partea beneficiarilor
Conform noilor modificări aduse programului „Casa Verde”, prin Ord. 1223/11.08.2010, din 26 august, contractele de finanţare nerambursabilă pentru persoane fizice în cadrul Programului sunt valabile 12 luni de la data semnării acestora de către părţile contractante. Până la noul ordin, contractul de finanţare trebuia depus până la 15 decembrie, iar termenul de execuţie era 15 octombrie. Conform noilor modificări, dosarul de decontare va fi depus la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu până la data de 15 decembrie a fiecărui an. „Precizăm că rămân valabile prevederile contractelor de finanţare transmise de către Administraţia Fondului pentru Mediu până la data de 26 august 2010, la Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov, aferente celor 83 dosare de finanţare aprobate”, potrivit Elenei Bucur, purtător de cuvânt al Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Braşov. De altfel, aceasta a precizat că, până acum, au fost depuse 430 de dosare în cadrul programului, fiind analizate 89 de dosare, din care au fost aprobate 83.
„Modificarea contractelor de finanţare nerambursabilă, care sunt în vigoare, este posibilă numai la solicitarea beneficiarilor, prin încheierea unui act adiţional. Beneficiarii, persoane fizice care doresc prelungirea contractelor de finanţare vor prezenta în scris, o solicitare, la sediul APM Braşov, cu cel puţin 30 zile lucrătoare înainte de data intrării în vigoare a modificării solicitate”, mai arată reprezentanţii APM Braşov.
După semnarea contractelor, beneficiarii pot demara achiziţionarea şi montarea instalaţiilor, urmând ca tot la sediul APM Braşov să depună dosarul de decontare. Dosarul de decontare trebuie să cuprindă: copie legalizată a contractului de execuţie, fac