Puterea de cumpărare în scădere nu îi sperie pe comercianţii autohtoni. Nume mari din retailul internaţional menţin planurile de extindere la nivel local
Investitorii spanioli şi suedezi sunt printre cei mai activi. Al patrulea magazin Bershka, retailer de haine destinate în special tinerilor, a fost deschis în urmă cu doar câteva zile în centrul comercial Unirea Shopping Center din Capitală. Ocupă un spaţiu de 1.200 de metri pătraţi şi a presupus o investiţie de 3,5 milioane de euro.
Cifrele arată că acesta este cea mai mare unitate din sud-estul Europei. Bershka este unul dintre brandurile operate de spaniolii de la Inditex în România. Grupul iberic a intrat pe piaţa autohtonă în 2004 şi are în portofoliu şi alte branduri, precum Zara, Zara Home, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho şi Massimo Dutti.
Giganţii suedezi de la H&M par şi ei decişi să "atace" piaţa locală. Compania este în plin proces de recrutare a personalului necesar celor cinci magazine pe care le-au anunţat în Capitală, pentru anul viitor. Cea mai mare unitate operată sub acest brand va ocupa 2.000 de metri pătraţi din centrul comercial Cotroceni Park. Celelalte magazine vor putea fi găsite în mallurile Băneasa Shopping City, Bucureşti Mall, Plaza România şi Unirea Shopping Center.
Hainele nu au loc pe străzile din Centru
Un alt nume greu al modei care anunţă venirea în România este Emporio Armani. Primul magazin al brandului de lux ar putea fi deschis în această toamnă într-un amplasament stradal, pe Calea Victoriei din Bucureşti. Intrarea pe piaţă vine într-un moment în care românii alocă cheltuielilor vestimentare un buget lunar de aproximativ 22,4 euro, conform datelor Institutului Naţional de Statisitică, adică 6,4% din veniturile unei gospodării.
Cu toate acestea, "spaţiile comerciale din zona stradală centrală sunt în prezent dominate de firmele din servicii şi