Cea de-a treia generaţie a modelului Hybrid gândit de japonezi pare să vină din altă eră: una unde consumul redus de carburant şi emisiile scăzute de noxe sunt sinonime cu creşterea performanţelor dinamice. Prin inima lui Prius curg deopotrivă benzină şi impulsuri electrice, cele două motoare care pun în mişcare maşina putând genera împreună 137 CP şi un cuplu de 349 Nm! Iar efectul se vede la buzunar: sub 5 l/100 km parcurşi în mediu urban!
Ca un adevărat Hybrid care se respectă, Prius are sub capotă două motoare. Unul pe benzină, de 1.8 litri, care furnizează 99 CP la 5.200 rpm şi oferă un cuplu de 142 Nm la 4.000 rpm, şi un motor electric, ce oferă un excelent cuplu de 207 Nm, disponibili din prima fracţiune secundă, la zero rotaţii. Acesta este alimentat de nişte acumulatori care susţin o tensiune de 650 V.
Cel mai interesant este modul cum cele două propulsoare lucrează împreună sau, mai bine zis, cum se completează. În momentul pornirii, motorul electric se activează instantaneu, acesta fiind şi cel care pune maşina în mişcare. În cazul în care nu bruscaţi pedala de acceleraţie, deplasarea cu ajutorul energiei electrice poate fi menţinută până la o viteză maximă de 49 km/h, cu precizarea că distanţa maximă ce poate fi parcursă astfel este de 6 kilometri, iar asta numai în modul de deplasare EV, care se poate activa doar dacă bateria este suficient de încărcată. Imediat ce pişcaţi însă mai tare acceleraţia, va intra în funcţiune şi motorul pe benzină. Astfel, există şi alte două moduri de funcţionare, Eco şi Power, disponibile oricând. Aşa cum îi spune şi numele, primul este orientat spre o eficientizare a consumului de carburant, în vreme ce al doilea vine cu o reacţie sporită a motorului pe benzină. Când este activat în modul de funcţionare EV, Prius are motorul pe benzină oprit complet, lucru de care îţi dai seama cel mai bine de afară. Pent