Cu toată criza şi austeritatea bugetară, Primăria Timişoara pare dispusă să aloce bani pentru concretizarea unor proiecte despre care s-a tot vorbit în ultimii ani, fără să se treacă de perioada de tatonări. Astfel, după creşterea spectaculoasă a facturii la deszăpezire, prin concesionarea pe şase ani a acestei activităţi, Municipalitatea timişoreană a anunţat intenţia de achiziţionare a documentaţiei iniţiale necesare proiectării şi întocmirii cererii de finanţare pentru un sistem de management al traficului şi monitorizare video, al cărui miză ar fi fluidizarea circulaţiei în Timişoara. Pentru realizarea acestui proiect, anunţat de ceva vreme, bugetul planificat este de peste 60 de milioane de lei.
Achiziţii preliminare
Săptămâna trecută, Municipalitatea timişoreană a anunţat demararea procedurilor de achiziţie, prin selecţie de oferte, a unor servicii de proiectare şi elaborare a cererii de finanţare pentru un proiect vehiculat de ceva vreme – realizarea unui sistem de management a traficului şi monitorizare video –, menit să fluidizeze circulaţia în oraş. Primăria vrea ca această documentaţie preliminară să fie gata în maximum patru luni, solicitând ca firma care îşi va adjudeca contractul să mai fi realizat proiecte similare, de o valoare de minimum 120.000 de lei, şi să aibă specialişti în domeniu, care să-şi aducă aportul la întocmirea documentelor. În acest sens, firma proiectantă va trebui să aibă la dispoziţie un coordonator de proiect specializat în inginerie civilă, un expert în modele de trafic, un inginer proiectant, un specialist în instalaţii automate de dirijare a traficului, un expert în comunicaţii, unul IT, experţi în sisteme video şi siguranţa circulaţiei.
Marea problemă legată de demararea fazei incipiente a acestui proiect e că nu se ştie în ce măsură Primăria se va putea angaja în perioada următoare în d