Pentru a vedea felul în care se aplică de acum celebra Ordonanţă 50/2010, care mai taie din şirul de comisioane abuzive practicate de unele instituţii bancare, inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au demarat o acţiune de control la nivel naţional, care nu a ocolit vestul ţării. Deşi, ca şi la alte acţiuni similare, a fost păstrată o discreţie desăvârşită în privinţa unităţilor bancare prinse cu practici pe lângă lege, în urma acestui control s-a adeverit faptul că nici timişenii nu au fost scutiţi de anomalii în relaţia bancă - client.
161 de unităţi bancare găsite cu nereguli, din 252 controlate
Noile prevederi legislative care încearcă să normalizeze cât de cât relaţia dintre client şi unităţile bancare din România au fost primite cu destul de multe controverse şi rezerve în mediul bancar. Cu toate acestea, autorităţile par destul de determinate să verifice aplicarea acestor noi reglementări, în acest sens Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor demarând o campanie de controale la nivelul întregii ţări, pe parcursul ultimelor săptămâni.
Rezultatele primului val de controale sunt sugestive, în sensul că mai bine de 60% din unităţile bancare controlate au fost depistate cu nereguli. În acest sens au fost aplicate 66 de amenzi contravenţionale în valoare totală de 527.500 de lei şi 95 de avertismente. În 17 cazuri, neregulile depistate au fost atât de grave, încât s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor de încheiere a contractelor de credit, până la remedierea deficienţelor. Cele mai multe nereguli depistate, inclusiv în vestul ţării, au ţinut de informarea consumatorilor, în sensul că majoritatea clienţilor respectivelor unităţi bancare au “beneficiat” de o informare incompletă privind unele comisioane specificate în lista cu dobânzi, tarife şi comisioane. Astfel, comisioa