Speriaţi de "îngheţul" vânzărilor de case, unii agenţi imobiliari găsesc soluţii inedite pentru a trece peste perioada de criză
Vânzătorii de locuinţe renunţă la ideea de a comercializa apartamente din blocurile comuniste şi se reorientează exclusiv către cei foarte bogaţi. Ei spun adio anunţurilor stradale sau de pe net şi trec la o serie de tehnici de marketing prin care ţintesc o serie restrânsă de clienţi. Pe cei cu mulţi bani.
"Piaţa rezidenţială de lux este o piaţă aparte. Clienţii nu depind de credite imobiliare, deci nu sunt influenţaţi de condiţiile mai dure pe care le impun acum băncile. Aproximativ 90% dintre cei care achiziţionează astfel de case le vor folosi în scop personal sau le vor oferi spre închiriere", a declarat pentru Gândul Robert Teodorescu, managerul departamentului de vânzări al agenţiei imobiliare Regatta. Ştefan Niţă şi Alexandra Demian se numără printre brokerii care au renunţat la a face business imobiliar în modul clasic.
Au avut timp de zece ani o agenţie imobiliară convenţională. Acum, investesc 300.000 de euro într-o nouă afacere şi pun pe piaţă doar oferte de lux: proprietăţi deosebite, precum vilele de patrimoniu sau proiecte imobiliare speciale.
Nu mai vor să vândă garsoniere
"În prezent, avem în portofoliu doar şase proprietăţi. Scopul nu va fi însă niciodată să se adune foarte multe. Cea mai ieftină locuinţă costă 600.000 de euro. Este o casă din zona Unirii, construită în 1928 şi care are o suprafaţă de aproximativ 300 de metri pătraţi. Cel mai scump imobil este scos de proprietari la vânzare la un preţ de 1.800.000 de euro.
Este localizat în zona Moşilor şi are aproape 400 de metri pătraţi. Vila are o arhitectură inspirată de castelele de pe malurile Rinului", spune pentru Gândul Ştefan Niţă, unul dintre proprietarii agenţiei imobiliare Luxury International.
INFO PLUS:
7 milioane d