Mai multă comunicare, vizibilitate şi implicare pe reţelele sociale. Aceştia ar putea fi primii paşi pe care centrele de orientare şi consiliere în carieră din cadrul universităţilor din România îi vor face pentru a schimba sistemul în care lucrează. Sursa: Adrian Scutariu
Repzentanţii lor s-au întâlnit astăzi, la Bucureşti, pentru prima dată, pentru a identifica problemele cu care se confruntă şi posibilele soluţii pentru a veni mai mult în sprijinul studenţilor.
Astfel, din discuţiile purtate a reieşit că este nevoie ca aceste instituţii să devină mai vizibile şi cunoscute în rândul studenţilor, pornind de la amplasarea lor în cadrul campusurilor, până la comunicarea continuă cu tinerii.
De asemenea, potrivit soluţiilor identificate de reprezentantul centrului de carieră de la Universitatea Politehnică din Timişoara, Florin Bodin, este nevoie de rentabilizarea lor şi de crearea şi păstrarea unei relaţii îndelungate cu firmele din domeniile apropiate de specializările facultăţii.
Rol de tutore
Practic, aceste centre sunt cele care ar trebui, din clipa când studentul intră pe uşa facultăţii, să îl îndrume, nu numai în carieră, dar şi în viaţa de student. Mai mult, tinerii ar trebui, cu ajutorul acestor centre, să înveţe cum să scrie un CV, cum să se prezinte la un interviu şi să relaţioneze cu oamenii din compania unde ar dori să lucreze.
Dar, cei care lucrează în domeniu consideră că centrele de consiliere trebuie să îşi asume rolul de tutoriat, ceea ce presupune şi ghidarea de-a lungul facultăţii. De asemenea, ele ar trebui să faciliteze accesul către târguri de joburi specializate.
Spre exemplu, la Universitatea Politehnică din Timişoara, centrul de consiliere există din 2003 şi cuprinde trei compartimente în fiecare facultate, unul orientat către studenţi, al doilea către angajatori şi un laborator de evaluare a studenţilor, pot