În Capitală a început deja marcarea de noi piste pentru biciclete, parte dintr-un proiect mai amplu al Primăriei Generale, care prevede crearea de drumuri pentru biciclişti de-a lungul a 70 de kilometri în oraş. Sursa: Codrin Prisecaru
Noile piste, însă, vor fi tot pe trotuar, dar vor avea o lăţime de 1,30 metri, faţă de un metru, cât aveau vechile piste. Departe însă de standardul european, care prevede o lăţime de cel puţin 1,60 metri.
Administraţia Străzilor Bucureşti a transmis, la solicitarea evz.ro că, de-a lungul noilor piste vor fi montaţi "stâlpişori din material plastic, de-a lungul pistelor, pe partea dinspre bordură, în funcţie de configuraţia terenului. Pentru a nu deveni periculoşi, în eventualitatea unei accidentări, s-a cerut ca aceştia să fie confecţionaţi din material plastic, iar pentru a fi vizibili seara şi noaptea, se doreşte să fie prevăzuţi cu folie reflectorizantă la partea superioară."
Din 9 august au început lucrările de marcare a unor noi piste în cartierele Drumul Taberei, Ghencea, zona 13 Septembrie şi Şoseaua Petricani. Urmează noi piste în zona Mihai Bravu, Piaţa Muncii, Calea Dorobanţi şi Stefan cel Mare, zona Piaţa Victoriei-Iancu de Hunedoara şi Şoseaua Olteniţei, Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, zona 1 Mai, zonele Unirii şi Aviatorilor şi în jurul Parcului Cişmigiu.
Iar acestea nu sunt propriu-zis piste pentru biciclete, ci benzi de ghidaj, după cum explică preşedintele asociaţiei Bate Şaua Să Priceapă Iapa, GeoBateŞaua, primul activist din Bucureşti care promovează activ mersul pe bicicletă.
Cine are prioritate la intersecţia unei străzi secundare cu una mare?
O problemă este, însă, la intersecţia străzilor secundare cu bulevardele mari, unde nu se ştie sigur cine are prioritate: biciclistul sau maşina. Potrivit Administraţiei Străzilor, în acest caz se respectă Codul Rutier în vigoare, care este, însă, fo