Taximetristul Joenel Eugen a revolutionat Calafatul. Pentru firma sa, primaria a trebuit sa infiinteze un departament special pentru acordarea de autorizatii de taximetre. Usor de spus, infinit mai greu de facut. A platit taxele, inscrierea, a inregistrat toate demersurile, dupa care a inceput asteptarea licentei. "Nu era legea taximetriei in municipiul Calafat". Dupa un an, taximetristul fara licenta, fara clienti si fara statie a ajuns la liman in lupta cu birocratia si autoritatile: a primit autorizatie de la primaria care fusese autorizata sa autorizeze. Un an i-a luat lui "nea Joe" sa devina primul taximetrist din oras.
"In Calafat, batranii merg cu taxiul acuma", spune cu mandrie barbatul care a reusit sa-si faca afacere acolo unde legislatia inca nu ajunsese. Loganul albastru cu capota galbena ii duce pe clienti la vie, la porumb, la pescuit, aduce batranele cu plasele de la piata si ajuta pe oricine are "un frigider, o electrocasnica" de carat.
Taxi Joe - mijlocul de transport in comun din Calafat
Principiul taximetristului de Calafat: In taxi "nu se plateste pe persoana, ci pe masina". Adica daca sunt trei oameni in masina si cursa face 3 lei, fiecare plateste cate 1 leu. "Cand le-am explicat ca nu e ca la microbuz, oamenii au inceput sa percepteze altfel", spune Joenel Eugen.
Drumul unei hartii in natura
"Nea Joe" a venit in Calafat acum patru ani. S-a recasatorit, "c-asa e viata", a venit tocmai din Otelu Rosu si "am zis sa-mi caut un job, sa muncesc". Taximetrie facuse 10 ani, asa ca era hotarat sa-si continue cariera. Stia tot ce ii trebuie pentru o astfel de munca. "Trebuie sa fii corect, sa te duci prompt la comanda, atunci ai credibilitate, si sa nu inseli. Si ai dat incredere clientului. Asta denota un taximetrist". Numai ca socoteala de-acasa nu s-a potrivit deloc cu cea din Calafat. Firma