Atuurile şi neajunsurile modelelor Chevrolet Spark, Hyundai i10 şi Fiat Panda, maşinile din clasa mini
cel mai bine vândute în România.
Foarte mulţi trec cu vederea maşinile din această clasă tocmai din cauză că li se par prea mici, prea scumpe şi prea puţin utile pentru stilul românesc de a fi. Totuşi, cu ele te poţi strecura mai lesne prin traficul urban, consumul este şi el mic, parcarea e o joacă de copii, iar spaţiul interior este uneori uimitor de mare pentru dimensiunile reduse ale maşinii. În plus, modelele din clasa mini sunt extrem de distractive la condus. Iată top 3-ul autohton de import, aşa cum reiese el din statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) pe primele şase luni ale anului 2010, cu avantajele şi dezavantajele fiecărui model, pentru edificare.
Chevrolet Spark: micul gigant a crescut
Noul model de la Chevrolet, care a înlocuit Matizul şi pe piaţa din România, are toate atributele unei maşini mini reuşite. Dacă precedentul model atrăgea mai ales prin spaţiul interior generos pentru dimensiunile sale, dar avea un interior depăşit şi o ţinută de drum precară, noul Spark este acum şi pe placul celor care caută o maşină ce pune accentul pe confort. În plus, arată uimitor de bine.
Plusuri
În versiunea de 1.2 litri este o maşină sprinţară, cu care te vei distra atât în oraş, cât şi pe şosea. Trenul de rulare absoarbe foarte bine denivelările şi gropile, ruliul e surprinzător de mic, iar direcţia suficient de precisă pentru a te strecura rapid prin trafic. Interiorul este jucăuş desenat, oferă spaţii de stocare generoase şi poate transporta patru adulţi cât se poate de confortabil.
Minusuri
La viteze mai mari de 80 km/h dinamica începe să sufere, depăşirile trebuind să fie programate din timp, mai ales pe versiunile de 1.0 litri. Sistemul audio este mediocru, plasti