La Congresul Naţional de Drumuri şi Poduri din România sunt prezenţe o serie de firme care le vor prezenta participanţilor tendinţele actuale în domeniul construcţiilor de drumuri şi poduri: asfalt ecologic, marcaje realizate cu materiale rezistente în timp şi sisteme inteligente de monitorizare a traficului
În această perioadă, în Poiana Braşov, zeci de ingineri din ţara participa la cea de-a XIII-a ediţie a Congresului Naţional de Drumuri şi Poduri din România. Congresul are în agendă discuţii pe teme precum durabilitatea reţelelor de transport rutier, siguranţa rutieră, utilizatorii de drumuri, drumurile urbane, podurile sau îmbunătăţirea furnizării serviciilor.
De asemenea, la întâlnire sunt prezenţi şi reprezentanţi ai Patronatului Drumarilor din România. „În prezent, firmele de profil se află într-o situaţie delicată din punct de vedere financiar. Pentru că o mare parte dintre constructorii din domeniu sunt în pragul insolvenţei, vom căuta soluţii pentru a contracta lucrări. România nu are în prezent nici o autostradă, ci doar 322 de kilometri de sectoare de autostradă. Normal ar fi fost să deţină între 2.000 şi 3.000 de kilometri”, a declarat dr. ing. Liviu Iosif Bota, preşedintele Patronatului Drumarilor.
Bota a observat însă că, printre puţinele judeţele care au evolutat în ultimii ani din punct de vedere al infrastructurii, se numără şi Brasovul.
În pauzele dintre discuţii, participanţii au ocazia să i-a contact cu tendinţele actuale în domeniul construcţiilor de drumuri şi poduri, dar şi în ceea ce priveşte marcajele şi modalităţile de monitorizare a traficului. Una dintre aceste soluţii este asfaltul ecologic, care are avantajele de a reduce consumul de carburanţi cu 15-20 %. Congresul se va încheia sâmbătă, cu o vizită de ordin tehnic pe celebrul drum al grandorii ceauşiste, Transfăgărăşanul. La Congresul Naţional de Drumur