Volksbank a fost „detronată“ de BCR din fotoliul de lider al clasamentului celor mai reclamate instituţii bancare din Zalău. Dacă până acum împotriva Volksbank se îndreptau 80 la sută din totalul reclamaţiilor la adresa băncilor înregistrate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj, săptămâna aceasta din 39 de sesizări, 23 provin de la clienţi BCR.
Clienţii sunt nemulţumiţi în principal de faptul că în actul adiţional impus de bancă pentru alinierea la Ordonanţa 50/2010 se prevede că unul dintre comisioanele care trebuie eliminate, cel de urmărire riscuri, nu este scos, ci se însumează cu cel de administrare.
„Scrie textual în actul adiţional că acest comision de urmărire a riscurilor se comasează la cel de administrare“, spune una dintre clientele băncii, care a refuzat să semneze, în aceste condiţii, actul adiţional şi a notificat banca în acest sens. Clienta, care a dorit să-şi păstreze anonimatul, susţine că deşi a invocat în faţa reprezentanţilor băncii că, potrivit ordonanţei, valoarea unui comision nu poate fi majorată, aceştia i-au răspuns că „această ordonanţă nu prevede nicio reducere a costurilor creditelor, ci doar o aliniere“.
Clienta a reclamat şi faptul că pentru a nu i se scădea dobânda la creditul pe care îl are, banca i-a majorat DAE (dobânda anuală efectivă) cu 0,50 de procente.
Reprezentanţii Sucursalei BCR Zalău au refuzat să comenteze pe marginea acestor nemulţumiri şi au precizat că se vor abţine de la orice declaraţie până la încheierea discuţiilor din jurul acestei ordonanţe.
Se încalcă două articole din ordonanţă
Claudiu Silaghi, directorul adjunct a Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, spune că săptămâna aceasta, ultima în care se mai puteau semna actele adiţionale la contractele de credit, instituţia pe care o conduce a fost, pur şi simplu, as