Câteodată, cele mai avansate studii de marketing şi management nu pot bate, te timp de criză, utilitatea unei „ziceri” populare sau a unui citat memorabil al unui om experimentat. Astfel, uneori cele mai bune soluţii pentru redresarea economică, şi pentru ieşirea din impas ar putea fi găsite mai degrabă pe site-urile de „cuvinte memorabile”, cum e compendium.ro, decât în limbajul de lemn al literaturii de specialitate.
Astfel, portaluri specializate pe mostre de înţelepciune comprimată în cuvinte, de tipul compendium.ro au secţiuni extrem de interesante de „aforisme” economice, care cuprind sute de mostre de gândiure pragmatică, numai bună de utilizat în luatul la trântă cu criza. Astfel, mulţi dintre cei care aleargă cu ochii ieşiţi din orbite după câştig, uită, se pare, că „banii nu trebuie să fie un scop al vieţii, ci un mijloc de a atinge alte scopuri”. „Mânile sparte” uită şi ele adesea că „bugetul ne spune cât ne permitem să cheltuim, dar nu ne opreşte să cheltuim.”
O regulă ce ţine de ABC-ul marketingului, dar pe care mulţi o neglijează, e că „cheltuielile necesare pentru păstrarea unui client reprezintă 20% din cheltuielile necesare pentru obţinerea altuia.”
Maximele de tip murphian nu lipsesc în acest context, cum e cea potrivit căreia „un termen de garanţie de 60 de zile garantează că produsul se va autodistruge în ziua 61-a.”
Conceptul de teleshopping este destul de zdruncinat de zicerea „nu te hotărî niciodată să cumperi ceva ascultându-l pe vânzator.”
„Nu avem bani, aşa că trebuie să gândim”, rezuma Lordul Rutherford marea dilemă a omului prins în chingile crizei.
Tot la aceeaşi secţiune e notabilă şi poziţia managerilor generali ai Honda : „Probabil că motivul pentru care atâta lume este mulţumită de automobilele noastre constă în faptul că noi nu suntem niciodată mulţumiţi.” Deşi criza încă nu se manifestase