După ce anul trecut Curtea de Conturi le-a „vizitat”, verificând politicile salariale şi ajungând la concluzia că multe au de dat înapoi sume fabuloase împărţite angajaţilor în mod nelegal, o serie de primării din Timiş au primit anul trecut şi vizita Corpului de Control al primului-ministru. Şi, deşi lista de nereguli găsite (mai ales în cazul Primăriei Timişoara) a umplut zeci de pagini, lucrurile au rămas „ca în drum”, în sensul că nu s-au luat măsuri notabile pentru remedierea neregulilor constatate.
Registru „virtual” la Primăria Tormac
Anul trecut, prima Primărie timişeană vizitată de inspectorii Corpului de Control al primului-ministru a fost cea din Tormac. În urma verificărilor, s-au găsit nereguli în primul rând în ceea ce priveşte documentaţia aferentă punerilor în posesie cu suprafeţe de teren. Astfel, inspectorii au constatat că din componenţa Comisiei locale pentru stabilirea dreptului de proprietate privată lipsea tocmai specialistul în măsurători topografice, cadastru agricol, organizarea teritoriului, îmbunătăţiri funciare sau cadastru general. S-a mai descoperit că nu exista la Primărie un registru de înregistrare a proceselor-verbale de punere în posesie, acestea făcându-se pe tabele de predare-primire către Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. Partea spectaculoasă e că, deşi respectivul registru nu exista, procesele-verbale erau numerotate, nu se ştie pe ce criterii.
Foarte original era şi modul de prelucrare a petiţiilor de la cetăţeni, la Primăria Tormac. Potrivit Corpului de Control al primului-ministru, „nu au fost eliberate proceduri de lucru referitoare la modul de înregistrare şi soluţionare a petiţiilor, nu se precizează în documentele oficiale date despre persoana căreia îi este repartizată petiţia, şi nici modul şi termenul de soluţionare al acesteia”.
În scriptele Primăriei nu se p