Comisia Europeană a anunţat încheierea a două investigaţii antimonopol privind iPhone, de la Apple, argumetând că modificările efectuate de companie includ o flexibilizare a criteriilor pentru dezvoltarea de aplicaţii pentru telefon şi punerea în funcţiune a unui serviciu de reparaţii şi garanţie transfrontalieră pentru UE, ca urmare a dificultăţilor cu care se confruntau cei care aveau probleme tehnice cu un aparat achiziţionat în altă ţară europeană, informează Europa
Comisia Europeană a anunţat încheierea a două investigaţii antimonopol privind iPhone, de la Apple, argumetând că modificările efectuate de companie includ o flexibilizare a criteriilor pentru dezvoltarea de aplicaţii pentru telefon şi punerea în funcţiune a unui serviciu de reparaţii şi garanţie transfrontalieră pentru UE, ca urmare a dificultăţilor cu care se confruntau cei care aveau probleme tehnice cu un aparat achiziţionat în altă ţară europeană, informează Europa Press.
„Răspunsul Apple la investigaţiile noastre preliminare demonstrează că CE poate utiliza normele de concurenţă pentru a obţine rezultate rapide pe piaţă şi beneficii evidente pentru consumatori, fără a deschide o procedură formală“, a explicat vicepreşedintele Comisiei Europene şi responsabil cu Concurenţa, Joaquín Almunia, într-un comunicat oficial.
În primăvară, CE a descris două investigaţii preliminare legate de practicile companiei Apple privind iPhone, una centrată pe reglementarea privind „cumpărarea într-o ţară“, deoarece serviciul de reparaţii viza doar telefoanele achiziţionate în ţara respectivă, ceea ce îngreuna dreptul la garanţie al celor care cumpăraseră aparatul într-o altă ţară decât a sa.
Această normă, conform Comisiei, ar fi presupus o restricţie teritorială care prejudicia consumatorii europeni care doreau să cumpere un iPhone dintr-o altă ţară decât a sa, ce