Lanţul de fast-food a fost cumpărat pentru 3,3 miliarde de dolari A terminat Harvardul, s-a lansat în afaceri la o vârstă fragedă şi acum este al treilea cel mai bogat om din America Latină şi al 48-lea cel mai bogat din lume. Care este reţeta succesului pentru noul proprietar al Burger King?
"Creează un vis mare. Păstrează-l uşor de înţeles şi evaluat. Atrage oamenii potriviţi care să lucreze bine împreună. Măsoară rezultatele în detaliu. Poţi crea, administra ori îmbunătăţi orice cu această formulă" , este motoul lui Jorge Paulo Lemann.
El şi-a pierdut primul loc de muncă - jurnalist financiar la Jornal do Brasil - unde îşi încercase norocul la scurt timp după ce a absolvit Universitatea Harvard în 1961. Apoi a eşuat ca broker după o cădere a Bursei din Brazilia. "Imediat după aceea cariera lui a luat avânt. Dacă ar fi continuat ca jurnalist, ar fi devenit un Joe Schimo (expresie întâlnită în limbajul american, folosită pentru a desemna o persoană obişnuită fără vreun statut social special, dar care face notă discordantă faţă de grupul de care aparţine)", spune Alberto Dines (78 ani), fostul editor al Jornal do Brasil.
Gândeşte global, acţionează local
Ultima sa achiziţie în valoare de 3,3 miliarde de dolari (2,46 miliarde de euro) a fost lanţul de restaurante de timp fast-food Burger King Holdings. Aceasta a fost cea mai importantă achiziţie din domeniul restaurantelor din ultimii zece ani.
Persoana din spatele preluării celui de-al doilea cel mai important lanţ de fast-food este un fost campion la tenis care a înfiinţat propria sa bancă de investiţii la vârsta de 32 de ani.
"Depui acelaşi efort, indiferent dacă gândeşti la nivel micro sau global. Dar a gândi la nivel global te scuteşte de insignifiantele detalii" a declarat Lemann în aprilie 2008.
Împreună cu prietenii şi partenerii săi de afaceri - Marce