În inima industriei chineze, oraşul Dongguan, companiile încearcă din greu să-şi reinventeze afacerea, fiindu-le teamă că politica de producere a bunurilor la preţuri minime, care a ajutat la propulsarea economiei naţionale pe un făgaş ascendent, se demodează tot mai repede.
Chicony, producătorul unui dispozitiv folosit pentru consola de jocuri Xbox de la Microsoft şi un important furnizor de tastaturi pentru marca Dell, îşi diversifică activitatea deschizând magazine. El are deja trei în China şi încă şapte sunt planificate.
După ani de asamblat aspiratoare şi periuţe de dinţi reîncărcabile pentru Philips şi alte companii din Vest, Kwonnie Electrical Products intenţionează să lanseze propria linie de aparate casnice, scrie The New York Times.
"Vrem să concepem un design mai original şi să construim propriul nostru brand", a declarat Benjamin Kwok, unul dintre fondatorii companiei aflate în curs de extindere şi care cuprinde 3.000 de angajaţi, un depozit imens şi laboratoare pentru testarea storcătoarelor de fructe, a aspiratoarelor şi a altor electrocasnice.
"Mulţi clienţi nu vor fi prea entuziasmaţi cu privire la decizia noastră de a intra în competiţie cu ei", a zis domnul Kwok. "Dar nu avem de ales."
China iese de sub umbrela Vestului
Este prea devreme pentru a şti dacă schimbările vor avea succes. Însă economiştii consideră aceste eforturi ca fiind necesare deşi expirate.
Ani la rând, fabricile din delta râului Pearl au servit ca ateliere pentru brand-uri de renume, transformând această parte a Chinei în cea mai mare zonă de export. Oraşul Dongguan aflat la aproximativ 22 de kilometri nord-vest de Hong Kong furnizează jucării, textile, mobilă şi papuci sport - incluzând sute de milioane de tenişi pe an pentru Nike şi Adidas.
Acum însă, odată cu creşterea costurilor de producţie şi cu orientarea Chinei spre crea