"România este cea mai promiţătoare piaţă din Europa Centrală şi de Est. De ce? Aici există un grad ridicat de pregătire, sunt şcoli bune, taxele sunt la un nivel scăzut şi există un impozit unic şi desigur, ţara face parte din Uniunea Europeană. Dacă eu aş fi investitor, în momentul de faţă aş investi în România", a spus Brassai într-un interviu acordat ZF.
În industria auto, România a atras în ultimii ani investiţii de sute de milioane de euro, în producţia de maşini (Ford), în sectorul componentelor auto (Delphi, Continental sau Takata Petri), dar şi în cercetare şi dezvoltare (Renault - Titu). Pe de altă parte, infrastructura deficitară de transport a trimis o investiţie de 800 mil. euro în Ungaria, la Kecskemet, la 140 de kilometri de graniţa cu România.
Când se relansează piaţa auto
Brassai a fost responsabil de vânzările Ford în România şi înainte ca Ford să intre direct pe piaţă, el fiind director de operaţiuni pentru cele 28 de pieţe europene directe (European Direct Markets) - pieţele pe care Ford era reprezentat de un importator local.
Legătura sa cu România este însă chiar mai puternică, în condiţiile în care Zoltan Brassai a locuit mai mulţi ani la Târgu Mureş împreună cu familia sa, vorbind şi limba română. "Faptul că acum zece ani piaţa Ungariei era de două ori mai mare decât cea a României, iar acum situaţia s-a inversat, susţine potenţialul pieţei. Din acest motiv şi Ford a decis să vină în România, nu în Ungaria sau Slovacia, ultima fiind ţara europeană care a atras cele mai mari investiţii în industria auto. Eu consider că decizia ca Ford să investească în România este mai corectă decât cea ca Mercedes-Benz să construiască o uzină nouă în Ungaria", a spus Zoltan Brassai.
Potenţialul pieţei româneşti este ridicat în continuare deoarece oamenii au nevoie de maşini, în opinia directorului de operaţiuni al Ford România. Fap