Sărăcia îi împinge pe români să consume produse vândute la negru. Fiscul doljean cere timbrarea pâinii, din cauză că brutăriile şi cuptoarele de pâine deţin recordul absolut la evaziunea fiscală. Conform statisticilor, evaziunea fiscală din neimpozitarea comerţului subteran cu pâine, carne, lapte, cereale sau fructe se ridică la 5 miliarde de euro.
Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Dolj a propus Ministerului de Finanţe să eticheteze fiecare pâine produsă, după modelul timbrelor pentru alcool şi tutun. Eugen Călinoiu, directorul DGFP Dolj, a declarat pentru "Adevărul de Seară" că a lansat propunerea ca măsură de combatere a evaziunii fiscale în domeniul cerealelor şi panificaţiei, neregulă aflată la cote alarmante în judeţ.
„Prin etichetarea pâinii, produsul poate fi controlat mai bine şi, astfel, evaziunea fiscală din domeniu ar scădea considerabil. Aceste etichete, ca şi la alcool sau tutun, vin de la Ministerul Finanţelor şi ar putea fi falsificate mai greu”, este de părere şeful Fiscului doljean. Acesta nu a specificat dacă timbrul care ar urma să fie lipit pe fiecare pâine va fi comestibil sau nu:
"Deocamdată este doar o propunere. Dacă va fi aprobată, vom vedea ce fel de etichete vor fi lipite". Ideea de etichetare a produselor de panificaţie a mai fost lansată în 2006, de către Aurel Popescu, preşedintele ROMPAN (Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse făinoase). Şi el spera pe atunci ca românii să mănânce pâine timbrată. Proiectul s-a rătăcit undeva pe la Ministerului Justiţiei, ultima instituţie care mai trebuia să-şi dea avizul.
Şi de această dată, mai rămâne ca autorităţile centrale să-şi dea seama că prin etichetarea pâinii produsul poate fi controlat mai bine şi, astfel, evaziunea fiscală din domeniu ar putea scădea considerabil. "Celui care este prins că vinde o pâine fără timbru i se va închi