Ultima fiţă în materie de vestimentaţie sunt hainele "tridimensionale". Îţi pui pe nas ochelarii speciali stereoscopici şi imprimeurile de pe tricou pot fi văzute "în relief".
Imaginaţi-vă că aveţi 20-30 de ani şi intraţi în mijlocul unei petreceri. Vă puneţi ochelarii 3D (stereoscopici) pe nas şi, brusc, rochiile şi tricourile prietenilor prind "viaţă".
De la cinematograf, tehnologia 3D a ajuns şi în modă. Fie că e vorba de imprimeuri tridimensionale, care au nevoie de ochelari speciali pentru a fi "decodificate", fie că au apelat la decoraţiuni în relief, tinerii designeri nu au ratat ocazia de a crea modele "tridimensionale". De altfel, în februarie, la Paris, a avut loc şi o prezentare de modă 3D.
În România, astfel de modele au fost abordate pentru prima oară de un designer la finele anului trecut. De la produsele de autor, în serie mică, hainele cu printuri 3D se răspândesc şi în magazinele destinate publicului larg, ca ultim trend în materie de îmbrăcăminte.
"Imprimeurile 3D nu implică o tehnologie specială faţă de cele obişnuite, e vorba doar de realizarea imaginii. Trebuie văzut dacă vorbim de imprimeuri cauciucate, mult mai slabe calitativ, sau de imprimare digitală a materialului", ne-a spus Alina Ene, unul dintre puţinii designeri care creează modele cu printuri 3D, pe baza unui concept foto realizat de Dan-Andrei Paraschiv.
Rochii de mireasă "tridimensionale"
În cazul ei, imaginile care au stat la baza modelelor au fost obţinute prin "light painting" - o tehnică foto de expunere lungă, într-un mediu întunecat, care surpinde traseul luminii, prin mişcarea sursei.
"Lumina dezvăluie o întreagă poveste transpusă, mai apoi, 3D pe ţesătură", spune Alina Ene. O aplicaţie interesantă ar fi şi în designul de interior, adăugă ea, însă din cauză că multă lume este reticentă la portul o