S60, automobilul care vrea să revoluţioneze sistemele de siguranţă, s-a oprit singur la un metru de pieton. Frânează în faţa oricărui obstacol şi ştie să evite accidentele în lanţ, care apar la viteze mari. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
O maşină care detectează pietonul şi frânează brusc atunci când şoferul nu e atent. Până în 80 km/h, Volvo S60 îngheaţă când are în faţă un obstacol, îl reperează de la 25 de metri. E adevărat că evitarea accidentului se poate face până în 30 km/h, peste această limită doar atenuând şocul.
În filmele de prezentare totul e ca la carte, maşina aleargă pe şosea ca o felină după pradă şi se face stană de piatră cu aproximativ un metru înainte să spulbere manechinele de plastic care au ieşit la plimbare pe mijlocul şoselei. Fals sau adevărat? Am vrut să vedem cu ochii noştri dacă funcţionează sistemul revo lu ţionar de pe S60. "Recunoaşte până la 7 pietoni o dată", explică un specialist de la reprezentanţa Volvo, descifrându-ne secretele computerului de bord.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe DRIVE-TEST cu Volvo S60 Primul test: Volvo evită obstacolele. Practic, dacă în faţa ta a căzut un buştean dintr-un camion, cu 25 de metri înainte de impact maşina începe să ia măsuri. Noi am simulat că nu vedem un gărduleţ de carton.
Pentru aproximativ 55.000 de euro, cam cât era valoarea maşinii pe care am luat-o la probe pe şosea, S60 are tot ce îşi poate dori un şofer ca să se simtă ca un rege la volan. Are tapiţerie din piele, sistem de tracţiune integrală, cutie de viteză automată, DVD player sau sistemul de sonorizare care te face să crezi că Jimi Hendrix îţi cântă pe bancheta din spate.
Maşina a îngheţat înainte de impact
Primul test: Volvo evită obstacolele. Practic, dacă în faţa ta a căzut un buştean dintr-un camion, cu 25 de metri înainte de impact maşina începe să ia măsuri. Noi am sim