O cursă-convenţie, cu 76 de persoane la bord, care circula între Tulcea şi Zona Industrială Est a oraşului spre Fabrica de confecţii a SC Gel&Co Rom SA, s-a răsturnat joi dimineaţă de pe un dig, folosit de mai bine de 20 de ani ca variantă scurtă de acces spre această zonă a oraşului. Urmarea: patru morţi, 57 de persoane rănite uşor, şase aflate în stare gravă, transportate cu elicopterele la Bucureşti, alte două la Constanţa. Aşa arată în cifre grozăvia întâmplată la Tulcea în ultima dimineaţă a lunii septembrie.
LIBER LA CIRCULAT PE DIG
Cursa de joi era una obişnuită, la fel ca şi traseul parcurs zilnic de şoferul Nicolae Razem. Conform contractului încheiat între patronul Fabricii de confecţii, Gerardo Noschese, şi firma de transport SC Marcel Prestcom, aparţinând omului de afaceri Marcel Ţurlică, autobuzul trebuia să preia lucrătoarele Gel&Co care intrau în tura de dimineaţă din cele două staţii stabilite pentru oraş şi să le aducă în 20 de minute până la poarta fabricii. În joia neagră însă, cursa s-a sfârşit în râpă. Digul care scurta cu trei kilometri drumul spre zona industrială din partea estică a oraşului era circulat în mod frecvent de tiruri, excavatoare şi alte utilaje mobile de construcţii, maşini de mare tonaj, autoturisme, ba chiar şi de mijloacele de transport în comun (numărul 4 barat şi 8) aparţinând SC Transport Public SA.
ÎNTÂLNIRE FATALĂ
Pe 30 septembrie, în jurul orei 6:30, autobuzul, condus de Nicolae Razem, a oprit înainte de-a urca pe dig şi a mai luat nişte navetişti. Capacitatea maximă de transport admisă, respectiv 54 plus 14 locuri, era deja depăşită, însă omul a făcut ce făcea în fiecare dimineaţă. A umplut maşina până la refuz şi, ca să scurteze drumul spre Fabrica de confecţii, a luat-o de-a dreptul pe dig. În noaptea de dinainte însă plouase torenţial. Întâlnirea cu un autoturism care venea din sens contrar a fos