O cercetare realizată în universităţile britanice arată că fetele îşi doresc joburi în fundaţii caritabile, în timp ce băieţii preferă companiile IT. Companiile precum IBM sau Apple sunt pe primele 10 locuri în topul locurilor de muncă pe care le caută bărbaţii şi abia pe locul 20 la femei.
Sondajul întăreşte mituri şi, pe de altă parte, le destramă simultan, spune Steve James de la TargetJobs, care a condus cercetarea. „Bărbaţii sunt aplecaţi spre profesiile tehnice, în timp ce femeile sunt interesate de cele sociale şi de sectorul public, ceea ce m-a surprins, trebuie să recunosc".
Cercetarea Guardian UK 300 arată că femeile tind să aibă priorităţi din ce în ce mai diferite faţă de acum câţiva ani. Aproximativ 17.000 de absolvenţi britanici au fost întrebaţi care ar fi companiile la care le-ar plăcea să lucreze.
Deşi multinaţionale ca PricewaterhouseCoopers, Deloitte şi GlaxoSmithKline sunt pe primele locuri atât la femei, cât şi la bărbaţi, a doua opţiune la absolvente este TeachFirst - un program care încurajează tinerii să predea în şcolile gimnaziale, înainte de a intra pe piaţa muncii.
Jumătate dintre absolvenţii care se înrolează la programul TeachFirst văd participarea lor ca pe o şansă de a câştiga experienţă într-o altă profesie, incluzând aici finanţe sau contabilitate.
Unele fete, atrase de spionaj
Astfel, femeile intervievate au dat dovadă de conştiinţă socială, având în vedere că au numit fundaţii caritabile ca posibili angajatori. Concluzia clară este că în ciuda mai multor ani de rigori academice, femeile sunt încă ghidate de instinctul de educare, în timp ce bărbaţii caută meserii bănoase.
Pe de altă parte, rezultatele unei alte cercetări britanice arată că absolventele femei sunt mai atrase de meseriile masculine, spre deosebire de colegii bărbaţi. Acestea sunt interesate şi de joburi în spionaj, poliţ